Sunday, April 30, 2017

معرفی درختان و درختچه های مقاوم فضای سبز

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/derakhtan-moghavem.jpg
یکی از اشتباهات رایج باغبان ها و گلکار های تازه کار انجام دهند کاشتن درختان و گل و گیاه در فضایی که از لحاظ آب و هوایی برای رشد گیاه مساعد نمی باشد ، است. بهترین گزینه برای باغبان های تازه کار کاشتن درختان و درختچه های مقاوم فضای سبز می باشد زیرا این گونه درختان نیاز به آب و هوا و رسیدگی زیاد مهمی ندارند و تقریبا برخی گونه ها در هرگونه شرایط محیطی ای رشد می کنند ؛ به خصوص در فضاهای بسیار گرم که گیاهان و گل های ساده به زودی پژمرده می شوند .

برای فراهم کردن درختان و درخچه های مقاوم نیاز به گشت و گذار زیاد نمی باشد تنها شما می توانید در هر جایی که هستید به نزدیک ترین گلخانه و یا نهالستان مراجعه کنید و با مشاوره گرفتن از مسئولان آن یک نهال مقاوم خریداری کنید و به پرورش آن بپردازید .

در این مقاله برای راحتی کار شما و همچنین برای اینکه به این گونه گیاهان بیشتر آشنا شوید ، به معرفی چند گونه از گل ها ، گیاهان ، درختان و درختچه های مقاوم در اکثر فضا ها پرداخته ایم .

ابریشم مصری

درختان و درختچه های مقاومابریشم مصری یک گل بسیار زیبا با گل های رنگی متفاوت که کع معمولا به رنگ نارنجی و قرمز است می باشد این گل ها در فصل گرما یعنی تابستان نمایان می شود و زیبایی خاصی به فضای کاشت خود می دهد این گل یکی از مقاوم ترین گل ها در فضا های گرم می باشد به همین دلیل در بیشتر شهر ها از آن برای زیبا سازی فضا های مختلف ششهری مانند بلوار ها استفاده می کنند .

تنها ایرادی که گل ابریشم مصری دارد ، برگ های آن بوی نامطبوعی دارد .

گل کاغذی

درختان و درختچه های مقاوم یکی از مقاوم ترین گل ها در دما های بسیار بالا که هر گلی در آن پژمرده می شود گل کاغذی می باشد این گل قابلیت پرورش در تمامی نقاط کشور را دارد از شمال شرجی گرفته تا جنوب گرم اما میل خود گیاه بیشتر به مناطق گرم سیر است و در آن فضا رشد فوق العاده ای دارد شما از گل کاغذی که دارای زیبایی چشم نوازی است می توانید برای زیباسازی بالای درب منازل ، زیباسازی آلاچیق ها و ... استفاده نمایید.

ختمی درختی

درختان و درختچه های مقاوم درخت ختمی یکی جز دسته ی درختان و درختچه های مقاوم در فضهای مختلف دسته بندی می شود این درخت زیبایی خاصی به باغ و باغچه ی شما می بخشد و نکته ی قابل توجه در ختمی این است که مقاوت ویژه ای در برابر خشکسالی و کم آبی دارد .

شیشه شور

درختان و درختچه های مقاوم یکی دیگر از مقاوم ترین درخت ها در برابر خشکی و کم آبی و همچنین گرمای زیاد درخت شیشه شور است که بومی بیابان های استرالیا می باشد و نیاز چندانی به آبیاری ندارد و تنها آب برف و باران برای رشد آن کفایت می کند .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : روش خرید و نگهداری صحیح بنسای [/fruitful_dbox]

شاهپسند درختی

درختان و درختچه های مقاوم شاهسپند درختی یکی دیگر از درختان و درختچه های مقاوم می باشد که دارای گل هایی با رنگ های مختلف می باشد که بسیار زیبا و جذاب می باشد وقی به ظاهر این درختچه نگاه می کنید اصلا فکر نمی کنید که گیاهی مقاوم باشد اما با اندکی نگهداری از آن متوجه این ویژگی خاص آن می شوید . شاهسپند درختی یکی از مقاوم ترین گیاهان در برابر گرما و شرایط سخت می باشد که برای که برای پرورش توسط باغبان های تازه کار بسیار مورد مناسبی است .

طاووسی

درختان و درختچه های مقاومدرخت طاووسی یک از گیاهان مورد علاقه ی افرادی است که در منطقه ای که آب چندانی وجود ندارد زندگی می کنند این گیاه در هر شرایطی حتی بی آبی مطلق هم قابل رشد است و گل های زرد رنگ آن بسیار خیره کننده می باشد که تا پایان بهار می توانید گل های آن را مشاهده کنید و پس از آن با شروع فصل گرما گلدهی آن متوقف می شود .

ارس

درختان و درختچه های مقاوم این گیاهان بسیار مقاوم و سرسخت هستند و برخی گونه های آن دارای قیمت قابل توجهی می باشد کاشت ارس ها بیشتر در مناطق شیب دار رایج است زیرا این گیاه ب خوبی در مناطقی که دارای سراشیبی و پستی بلندی های متعدد می باشد مناسب است.

زیتون

درختان و درختچه های مقاومدرخت زیتون واقعا درخت فوق العاده ای می باشد زیرا به هیچ عنوان احتیاج به آبیاری و رسیدگی ندارد و نها با کاشتن آن و رسیدگی اولیه خود درخت نیاز خود را از لحاظ آبی و تغذیه تامین می کند و ب بار دهی می رشد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/30/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%da%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8/

No comments:

Post a Comment