Sunday, April 30, 2017

راهنمای خرید گیاهان زینتی آپارتمانی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/kharide-gole-zinati.jpg
به طور معمول گیاه آپارتمانی به گیاهی خطاب می شود که در مکان های سر پوشیده از شرایط رشد مناسبی برخوردار باشد. شما با استفاده از این گیاهان می توانید به محیط خانه ، اداره و هر محیط دیگری که زمان زیادی از روز را در آن می گذرانید طراوت و شادابی ببخشید. در ادامه توصیه هایی جهت خرید گیاهان زینتی آپارتمانی به شما خواهیم کرد تا از وجود آن ها در اطراف خود لذت ببرید.

گیاهان آپارتمانی علاوه بر تاثیرات مثبت بر روح و روان ، هوای محیط اطراف خود را به خوبی تصفیه می کنند. زادگاه این گیاهان عمدتا به مناطق استوایی و نیمه استوایی باز می گردد به همین علت در نگهداری این گیاهان باید شرایطی با توجه به زادگاه آن ها در نظر گرفته شود ، آبیاری ، نور ، ترکیب خاک ، دما ، رطوبت ، کود و ... مواردی هستند که مستلزم توجه هستند.

هنگام خرید گیاهان زینتی آپارتمانی حتما باید شرایط نگهداری آن ها را نیز در نظر بگیرید که پس از مدتی دچار مشکل نشوید. اغلب این گیاهان به دمای پایین خساس هستند و تعدادی هم وجود دارند که رطوبت کم آزارشان می دهد ، برخی هم به تابش مستقیم نور خورشید حساسند و اندکی نیز وجود دارند که به همه ی این موارد حساسیت نشان می دهند.

راهنمای خرید گیاهان زینتی آپارتمانی

پیش از خرید گیاهان زینتی آپارتمانی میزان تجربه و مهارت خود را در نگهداری گیاهان مختلف محک بزنید. هم چنین محیط منزل یا همان جایی که قرار است از گیاه خود مراقبت کنید را از لحاظ نور ، رطوبت ، تهویه و ... مورد بررسی قرار دهید.

نام علمی گیاهی که می خواهید بخرید را از فروشنده بپرسید تا در منابع مختلف اطلاعات جامع تری نسبت به آن گونه ی گیاهی و شرایط نگهداری از آن بدست آورید.

اگر اولین تجربه ی خرید گیاهان زینتی آپارتمانی را می خواهید امتحان کنید بهتر است با گیاهان ارزان قیمت ، سریع الرشد و قابل تکثیر شروع کنید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی برخی از گیاهان زینتی خانگی و باغچه ای [/fruitful_dbox]

در هنگام خرید گیاهان زینتی آپارتمانی به ساق ها ، برگ ها ، خاک و حتی المقدور ریشه ی گیاهان دقت کنید تا آثری از آفات و قارچ ها و هم چنین علف های هرز در آن وجود نداشته باشد. توجه به این موارد در فصل زمستان بیشتر از پیش قوت می گیرد.

به هماهنگی گلدان و فضایی که قرار است گلدان در آن قرار بگیرد و هم چنین نحوه ی رشد گیاه دقت کنید و گیاه مناسب یا محلی مناسب برای گیاه مورد نظر خود در نظر بگیرید.

از فروشنده ای که گیاه را از آن تهیه می کنید گیاه ریشه پر طلب کنید. گیاهی که ریشه پر باشد یعنی مدت زیادی در گلدان بوده است و ریشه دوانده است و به هنگام تعویض گلدان دچار مشکل نمی گردد.

اگر گیاهی گل دار مثل آزالیا مد نظر دارید ، توجه داشته باشید گلی که انتخاب می کنید پر غنچه باشد. غنچه هایی که تازه هستند و فقط تعدادی از آن ها باز شده باشند.

روش نگهداری گیاه را از فروشنده بپرسید.

هنگام خرید گیاهان زینتی آپارتمانی مواد غذایی گیاه و روش استفاده از آن ها را از فروشنده بخواهید.

توجه داشته باشید گیاهی که انتخاب می کنید فاقد لکه های زرد و سوختگی بر روی برگ ها باشد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/30/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b2%db%8c%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment