Thursday, April 27, 2017

بررسی بازی Uncharted 4 - A Thief's End

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/uncharted-4.jpg
در دنیای امروز بازی ها تشخیص مرز بین بازی های رایانه ای و فیلم های جدید بسیار مرز باریکی است. به نوعی می توان گفت که در دهه ی اخیر صنعت سینما با صنعت بازی تعامل بسیار بالایی داشته است و به نوعی با هم گره خورده اند. بازی Uncharted 4 در آخرین نسخه ی خود ، A Thief's End به نحوی دنیای بازی را در دنیای فیلم و سینما حل کرده است. در ادامه ، به بررسی داستان بازی Uncharted 4 و گیم پلی آن خواهیم پرداخت.

وقتی به پیشینه ی بازی ساز ، استودیو ناتی داگ نگاه می اندازیم خاطرات بازی های ویدیویی کراش تا جک و دکستری برای ما زنده می شود که در زمان خودشان بازی هایی به شدت تاثیر گذار و محبوب بودند. اما اکنون شاهد شاهکار فوق العاده این کمپانی یعنی بازی Uncharted 4 و نیتن دریک به عنوان شخصیت اصلی آن می باشیم.

نیتن دریک را نمی توان به عنوان یک ضد قهرمان معرفی کرد در واقع وی را قهرمان هم نمی توان نامید. نیتن شخصیتی می باشد که البته از نظر طرفدارانش ،بی نظیر است ولی به راحتی و بدون معطلی دشمنانش را می کشد چرا که همیشه در پی دزدیدن گنج های معروف دنیا است. با مزه و نترس ، جسور و جذاب صفاتی است که درخور نیتن است. در نسخه ی اول که نیتن به سراغ گنج الدورادو رفت قصه هایی از وی متولد شدند تا آن را به یکی از بهترین بازی های نسل هفتمی تبدیل کند.

نیتن پس از بدست آوردن الدورادو عازم هیمالیا شد تا در شهر شامبالا به درخت زندگی دست یابد. در همین دوران بود که وی با النا فیشر و کلویی مثلث عشقی را ترتیب دادند. ادامه می دهیم.بازی Uncharted 4

بازی Uncharted 4 شروعی بر خلاف انتظار دارد ، نیتن را بدون شوق و بدون هیجان در خانه ای به همراه النا همسرش خواهید یافت که در پشت میز به انجام کار های روتین می پردازد. شاید در ابتدا بازی هیچ هیجانی نداشته باشد و کاملا بی روح شروع شود و داستان به کندی پیش برود اما تغییر بازی با پیدا شدن سر و کله ی برادر نیتن، سم که 15 سال همه فکر می کردند مرده است کلید می خورد و نیتن را از خانه ی 3 خوابه ی خود ، از زندگی با همسر و یک رئیس و شغل کارمندی جدا می کند.

داستانی یکپارچه و محکم

روند روایت داستان بازی از نکات بسیار مثبت بازی به شمار می روند. کارگردانی داستان به قدری قوی است که با همان شخصیت های کم بازی که شخصیت های پیچیده و فلسفی ای هم نیستند چنان پیوند محکمی بین آن ها به وجو آورده است که با دیالوگ های نه چندان سنگین کاراکتر ها حتی برای لحظاتی هر چند کوتاه داستان بازی نمی افتد و یک خط خوب را طی می کند.بازی Uncharted 4

داستان نیتن و دیگر شخصیت های این بازی که تعدادشان شاید به انگشتان یک دست برسد به قدری خوب از سوی کارگردان در لحظه لحظه ی بازی روایت شده که هیچ خللی به آن وارد نیست.

این یکپارچگی در تمام طول بازی مشهود است. به نحوی که می توانید به نیتن همزاد پنداری کنید و خود را جای وی قرار دهید و عمق غم و شادی اش را درک کنید و در تصمیماتش شریک باشید.

تصویربرداری های حرفه ای ، بیان احساسات کاراکتر ها که حتی در میمیک صورتشان هم ظهور پیدا می کند ، هم چنین رعایت ریز ترین نکات و کوچک ترین جزئیات در داستان و انیمیشن سازی این بازی نوید این را می دهد که بازی Uncharted 4 حتی سر سوزنی از فیلم های هالیوودی کم ندارد.

تیم قوی استودیو ناتی داگ واقعا اندک کوتاهی ای در طراحی و پرداخت شخصیت های بازی ، حتی در جزئی ترین حالات صورتشان نکرده اند که باعث شده مخاطبان بازی Uncharted 4 نیتن را با پوست و خون خود درک کنند.

طناب ها و قلاب ها

تنوع محیط های بازی گرچه کم است و اغلب به محیط های باز و جنگلی محدود می شود اما همین محیط های کم با ظرافت بسیار زیادی طراحی شده اند و آن قدر خوب و بزرگ هستند که گاها در بازی Uncharted 4 وقتی بر روی بلندی ها  و یا بالای کوه ها هستید می توانید بار ها و بار ها به عمق دوردست ها نگاه کنید و از محیط بسیار زیبای آن لذت ببرید.

برخلاف سری های قبلی آنچارتد ، بازی به صورت خطی دنبال نمی شود و راه های مختلفی برای رسیدن به هدف در نظر گرفته شده است که می توان نکته ی مثبتی در گیم پلی این بازی دانست.بازی Uncharted 4

گیم پلی این بازی متشکل از المان ها و آیتم های ویدیوی ساده و لذت بخشی است که به خوبی در کنار هم جمع شده اند. ژانر ماجراجویی و اکشن سوم شخص این بازی علاوه بر مبارزه های جذاب ، حل معماهای پیچیده و تیر اندازی و مخفی کاری را نیز در بر می گیرد. جالب است بدانید که در بازی Uncharted 4 الهامات زیادی از محصول قبلی همین کمپانی یعنی بازی لست آو آس گرفته شده است. شما می توانید با یاران خود که در کنار شما هستند با اسلحه تان بتازید و به جنگ دشمنان بروید و یا به طور مخفیانه دشمنان خود را بدون سر و صدا در خفا بکشید. این بخش مخفی کاری تنها جزئی از گیم پلی گسترده ی این بازی است. نکته ای که شاید بتوان نقطه ضعفی بر این بازی دانست این است که در سطح سختی متوسط شما وقتی توسط دشمن رویت می شوید با مخفی شدن دوباره هیچ اتفاقی برایتان نمی افتد البته باید گفت که گیم پلی این بازی متمرکز بر روی مخفی کاری نیست و قایم شدن و قتل های مخفی تنها بخشی از آن است.بازی Uncharted 4

بازی Uncharted 4 پر از معما ها و نکات مخفی است. یکی از این ارجاعات به پرسپولیس باستانی کشورمان اشاره می کند.

آیتم دیگری که به این گیم پلی و بازیکنان تجربه ای جدید می بخشد استفاده از طناب ها و قلاب هاست که به وسیله ی آن ها می توانید از مسیر های سخت و پیچیده به راحتی عبور کنید و یا بر روی سر دشمنان خود فرود بیایید. هم چنین در استفاده از این طناب ها می توانید هنگام که به آن آویزان هستید هم تیر اندازی کنید.

Uncharted 4 دست هالیود را از پشت بسته!

در بازی Uncharted 4 گرچه گیم پلی بی نقص بازی رضایت بازی کنان را تامین کرده است ولی سازندگان، آن را کافی ندانسته و پا را فراتر می گذارند. آنچارتد 4 با خلق صحنه های بی نظیر اکشن که در بازی کم هم نیستند و انیمیشن سازی و جلوه های بصری بی نظیر به رقابت با سینمای هالیوود در ژانر اکشن می پردازد. از حق نگذریم صحنه های این بازی ناب و هیجان انگیز هستند. این بازی را می توان سرامدی بر بازی های تمام کنسول ها دانست.

بخش دیگر گیم پلی بازی Uncharted 4 پازل هایی هستند که در طالع نیتن دریک نهفته اند. خوب رسیدن به گنج های گرانبها طبیعتا نیازمند حل پازل های پیچیده ای است که در بازی در نظر گرفته شده است. گنج هنری اوری نیز معماهای سختی را پیش رویتان قرار می دهد که به نسبت سری های قبلی این معماها پیچیده تر هستند. مشخصه ای که در بازی Uncharted 4 تغییر کرده است این است از تعداد این معما ها کاسته شده و به مبارزات فردی و صحنه های درگیری افزوده شده است البته این موضوع چیزی از پیچیدگی همان معماهای کم ، کم نمی کند.بازی Uncharted 4

بخش اکشن بازی زمانی داغ می شود که متوجه خواهید شد که فقط شما به دنبال گنج نیستید و این جاست که با دشمنان زیادی در پیش رویتان روبرو خواهید شد. در مبارزات ، قایم شدن و پناه گرفتن پشت موانع طبیعی یا مصنوعی موجود در بازی امری ضروری است که البته به لطف کیفیت ساخت بازی نمی توان به همه ی آن ها اعتماد کرد مثلا پشت جعبه ها مدت کمی می توان دوام آورد که این نقطه ی قوتی برای بازی Uncharted 4 است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : نگاهی به بازی Mass Effect Andromeda [/fruitful_dbox]

تنوع در انتخاب سلاح از دیگر مشخصه های این بازی است. آر پی جی ، انواع کلت ها و مسلسل ها سلاح هایی هستند که شما را در کشتن دشمنانتان کمک می کنند. البته فراموش نکنید که مشت های نیتن نیز بسیار قدرتمندند. مبارزه با مشت و رقم زدن نبرد های تن به تن صحنه های بی نظیری را خلق می کنند که شما را به پای مانیتور میخکوب می کند. گاهی نبرد های ترکیبی دو نفره به همراه یارانتان جذابیت این صحنه ها را دو چندان می کند.بازی Uncharted 4

همه ی مواردی که ذکر شد بازی را کامل نمی کنند مگر با موسیقی های زیبا و صداگذاری های دقیق بازی. در هر محیطی که قرار دارید ، اکشن در محیط های مرموز و ترسناک در پی گنج، در هر کجا که هستید موسیقی بی نظیر فیلم با توجه به وضعیت موجود ، بازی را لذت بخش تر می سازد. صداگذاری شخصیت ها ، استفاده از افراد با تجربه در صدا گذاری شخصیت های اصلی بازی ، صدای انواع اسلحه ها و انفجارات در بازی همه به خوبی انتخاب و سینک شده اند و آن قدر طبیعی هستند که لحظات زیادی شما را به اشتباه می اندازد که آیا بازی Uncharted 4 واقعا یک بازی است یا نه یک فیلم برجسته ی هالیوودی؟

با به انتها رسیدن داستان و سرانجام بازی Uncharted 4 - A Thief's End کار تمام نمی شود و شما می توانید در مولتی پلیر بازی که تغییرات زیادی را نسبت به سری های پیشین داشته است در حالت های 5 به 5 یا 4 به 4 بهملاقات شخصیت های مختلف بازی بروید و حتی از قدرت های ماورایی استفاده کنید. برای مثال با استفاده از الدورادو می توانید دشمنان حاضر در صحنه را از بین ببرید. یا شخصیت هایی مثل اسنایپر یا مدیک را احضار کنید که در جریان بازی به کمک شما بیایند.

این بازی 60 دلاری می تواند تجربه ای بسیار لذت بخش را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد و این را ثابت کند که بازی Uncharted 4 - A Thief's End واقعا ارزش این همه صبر کردن را داشت. بازی ای که می تواند تاثیرات بسزایی بر صنعت بازی سازی در ژانر سوم شخص اکشن بگذارد و هم چنیندر یاد ها ماندگار شود.

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/27/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-uncharted-4/

No comments:

Post a Comment