Sunday, April 23, 2017

بررسی Silicon Power V80 - SSD

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/Silicon-Power-V80-1.jpg
بعد از فراگیر شدن SSD ها در میان مردم ، شاهد افت قیمت آن ها بودیم . این قطعات می توانند سرعت و کارایی کامپیوتر و لپ تاپ شما را به صورت چشمگیر افزایش دهند . با ما همراه باشید تا با هم Silicon Power V80 را بررسی کنیم .

Silicon Power V80

می توان گفت عاملی که باعث می شود افراد به ارتقای عملکرد کامپیوترهای خود فکر نکنند ، بالا بودن قیمت SSD ها است . اما دیگر می توان گفت که به یک بهانه تبدیل شده ، زیرا با فراگیرشدن آن ها دیگر شاهد قیمت بالای این تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات نیستیم . البته باید گفت که SSD های شرکت هایی مانند Intel و Samsung به دلیل داشتن عملکرد بسیار خوب در خواندن و نوشتن اطلاعات ، هنوز هم دارای قیمت بالایی هستند . اما در میان SSD های شرکت هایی مانند Silicon Power ، ADATA و ... می توانید SSD هایی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن عملکرد مناسب ، قیمت مناسبی نیز داشته باشند . قیمت این دستگاه در بازار حدود 500.000 تومان است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : هارد دیسک اکسترنال d2 Thunderbolt 2 [/fruitful_dbox]

 

Silicon Power V80 به همراه به همراه محل قرار گیری آن داخل کیس کامپیوتر و دفترچه راهنمای محصول و تعدادی پیچ به شما عرضه می شود . طبق معمول در جعبه ی این SSD 240 گیگابایتی نیز کابل SATA وجود ندارد ، پس یا باید از محتویات مادربورد استفاده کنید یا به فکر خرید یه کابل باشید .

Silicon Power V80

اندازه های Silicon Power V80 برابر با 100*69*7mm است ، همینطور وزن این دستگاه نیز 66 گرم است که می توان گفت وزن آن نسبت به Hard Disk لپ تاپ ها و کاپیوترها به ترتیب نصب و ¼ است . شاید این کاهش وزن برای افرادی کاپیوترهای رومیزی دارند مهم نباشد ، اما در این دوره که وزن کم لپ تاپ ها یک فاکتور به حساب می آید ، ممی تواند یک عامل مهم باشد . در بدنه ی Silicon Power V80 از پلاستیک استفاده شده که کیفیتی معمولی دارد ، اما جنس بدنه تاثیری در کیفیت SSD ها ندارد به این خاطر که قرار است آن ها را درون کیس کامپیوتر و یا درون لپ تاپ ها قرار دهیم .

Silicon Power V80

Silicon Power V80 از PHISON's PS PS3108 که یک کنترل کننده SATA به Flash است بهره می برد . این درگاه می تواند از SATA 3 و استاندارد 6 گیگابایت در ثانیه و همینطور نسل قبلی با استاندارد 3 یا 1.5 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی کند . همینطور Silicon Power V80 از استاندارد SATA 2 نیز پشتیبانی می کند که می تواند خبر خوبی برای استفاده کنندگان از کامپیوترهای نسل قدیمی باشد . سرعت خواندن و همینطور نوشتن اطلاعات به ترتیب 550 و 500 مگابایت در ثانیه است . اما ما برای تست صحت این گفته ها ، از بنچمارک های مختلف برای تست استفاده کرده ایم .

Silicon Power V80

نتایج استفاده از تست HD Tune Pro بر روی است دستگاه به شرح زیر است :

Silicon Power V80

طبق نتایج باید بگوییم که حداکثر و حداقل سرعت انتقال داده به ترتیب 382.6 و 248.8 مگابایت در ثانیه و میانگین این سرعت برابر با 314 مگابایت در ثانیه بود . بنابراین سرعت انتقال داده ها در این SSD ، 3.5 برابر بیشتر از Hard Disk های رایج موجود در بازار است .

Silicon Power V80

نتایج به دست آمده در تست AS-SSD به این صورت است :

Silicon Power V80

نتای به دست آمده در تست ATTO Disk نیز نتایج به دست آمده شبیه به دو آزمایش پیشین است :

Silicon Power V80

عملکرد Silicon Power V80 در تست CrystalDiskMark نیز شبیه به عملکرد در تست AS-SSD می باشد :

Silicon Power V80

پس از نصب این SSD بر روی دستگاهی که هر روزه با آن مشغول کار هستید ، می توانید افزایش سرعت را به وضوح مشاهده کنید .

Silicon Power V80

به دلیل اینکه اطلاعات در SSD ها به جای Hard Disk بر روی چیپ ها ذخیره می شوند ، هنگام کار هیچ صدایی تولید نمی کنند و مصرف انرژی کمتری دارند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/23/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-silicon-power-v80-ssd/

No comments:

Post a Comment