Sunday, April 30, 2017

معرفی درختچه ی موز و نیازهای آن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/05/moz.jpg
درختچه ی موز گیاهی با برگ های برگ های بسیار بلندی که طول آن ها به یک متر هم می رسد می باشد این درختچه از خانواده ی موزاسه است و نام اصلی این درختچه dwarf banana  و نام علمی آن musa cavendishi می باشد .

خاستگاه اصلی این درختچه از مناطق جنوب و جنوب شرق آسیا می باشد و خانواده اصلی آن musaceae  است.

بهترین شرایط برای رشد درختچه ی موز ، هوا و فضای گلخانه می باشد زیرا در آن جا بهترین شرایط برای رشد آن محسا می شود و به سرعت با تکمل می رسد .

این درختچه بعد از به تکامل رسیدن در پایین ان پاجوش هایی ایجاد می شود که بهترین راه برای تکثیر و پرورش آن می باشد و وقتی که گیاه اصلی خشک شد این پاجوش ها قابل پرورش می باشند .

درختچه ی موز نیازهای طبیعی درختچه ی موز :

 نور : این گیاه به شد به نور آفتاب نیاز دارد پس برای رشد بهتر و بیشتر آن سعی کنید حتما در جایی که مور آفتاب به خوبی به آن می تابد قرار دهید .

دما : بهترین و اید آل ترین دما برای رشد و پرورش این درختچ در کلیه ی فصل های سال پانزده درج ی سانتی گراد می باشد .

آبیاری : طریقه ی آبیاری درختچه ی موز باید با فواصل زمانی منظم انجام شود و در فصل گرما این گیاه به دو تا سه بار آبیاری در هفته احتیاج دارد که این میزان در فصل زمستان به یک بار در هفته کاهش می یابد .

نکته : در فصل تابستان دور گلدان را تقریبا تا نیمه سنگریزه بریزید و آن را خیس نمایید تا رطوبت مورد نیاز برای رشد گیاه فراهم شود .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : همه چیز در مورد گیاه بنسای [/fruitful_dbox]

تغذیه  و خاک : این گیاه به کود مناسب به صورت محلول تقریبا هر سه هفته یک بار احتیا دارد تا رشد خوب و قابل توجهی داشته باشد و خاک لیمونی قوی با مقداری کود حیوانی بهترین محیط رشد است .

تعویض گلدان :  توجه داشته باشید که این گیاه هر ساله نیاز به تعویض گلدان و یا تعویض خاک سطحی گلدان دارد که اگر شرایط تعویض گلدان را دارید حتما این کار را انجام دهید .

بهترین زمان برای تعویض گلدان درختچه ی موز همانند اکثر گیاهان ، فصل بهار است .

تکثیر : این گیاه از طریق پاجوش های خود همان طور که در بالا اشاره شد تکثیر می شود اما شما می توانید با جدا کردن پاگیاه از پایین گیاهان مادری و کاشت آن در گلدان و یا کاشت بذر آن در بهار این گیاه را تکثیر نمایید .

از جمله مشکلات و عوارضی که ممکن است برای درختچه ی موز ایجاد شود می توان به مواردی همچون عدم رویش جوانه های جدید در فصل بهار ، سوختگی و یا پیدایش لکه های سفید بر روی برگها ، سوختن و یا قهوه ای شدن کناره های برگ ، پوسیدگی ساقه و یا ریشه درختچه، چروک و تا خوردن برگ ها، مات و کدر شدن برگها، زرد شدن برگ های زیرین و یا تار عنکبوت بستن آنها و شکاف برداشتن برگ ها اشاره کرد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/05/01/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%da%86%d9%87-%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b2-%d9%88-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

No comments:

Post a Comment