Friday, April 28, 2017

معرفی انواع چای گیاهی برای حفظ جوانی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/young-tea.jpg
پیری و گذر عمر، در مواردی مانند کاهش حافظه ، کاهش میل جنسی ، ریزش مو ، از ریخت افتادن ، بی خوابی های شبانه ، درد مفصلی و ... ظاهر می شود اما عادت ها و مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید می تواند تا حد زیادی از این امر جلوگیری کند. در این مقاله انواع چای گیاهی که از پیری جلوگیری کرده و زیبایی و جوانی را به شما هدیه می دهند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

چای گل گلایل : گلایل از سیسیل آکنده است و در زیبایی و استحکام ناخن ها و مو ها تاثیر بسیار زیادی دارد. نحوه ی تهیه چای گیاهی گل گلایل به این صورت است که 15 گرم از گلبرگ های در یک لیتر آب به مدت 30 جوشانده و آن را صاف می کنید و روزی 3 فنجان میل کنید.

برای استفاده از این گیاه در درمان و تقویت مو باید آن 150 گرم از آن را به همراه 100 گرم از گیاه هیدروکوتیل و 50 گرم گزنه در یک لیوان آب به اندازه ی 15 دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن سه بار در روز پس از هر وعده غذایی به مدت یک ماه مصرف کنید.
استفاده از این چای گیاهی برای زنان باردار و افراد مبتلا به عارضه های قلبی، کلیوی و کبدی ممنوع است.

چای گل ساعتی : این چای گیاهی در درمان استرس و بی خوابی و تنظیم خواب راحت بسیار موثر است. گل ساعتی یک داروی آرامش بخش گیاهی است که هیچ یک از عوارض آرامش بخش های شیمیایی را ندارد. 15 گرم گلبرگ و برگ های خشک این گیاه را در یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید و بین غذا یا قبل از خواب میل کنید.

مصرف این گیاه برای زنان باردار در دوران شیردهی ممنوع است. هم چنین مصرف این آرام بخش به همراه دارو های آرامش بخش اثرات سوئی دارد.

چای سبز و نعنا فلفلی : این چای گیاهی در کاهش وزن بسیار موثر است. کاهش وزن فاکتوری مهم در شادابی و جوانی است که با مصرف این چای گیاهی به این امر کمک ویژه ای خواهد شد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : خواص دمنوش و روش تهیه ی دمنوش [/fruitful_dbox]

طرز تهیه این چای گیاهی نیز بسیار ساده است. متشکل از دو قاشق چایخوری نعناع خشک شده به همراه همین مقدار چای سبز خشک شده در یک لیتر آب است که باید صبر کنید تا دم بکشد و پس از صاف کردن آن را میل کنید.

چای زنجبیل و نعنا : ترکیب این دو گیاه و چای گیاهی حاصل از آن ها عاملی بسیار تاثیر گذار در جلوگیری از پوکی استخوان و هم چنین افزایش میل جنسی می باشد که از پیری زودرس جلوگیری می کند. شما می توانید روزانه یک فنجان از این چای را در مدت یک ماه استفاده کنید. این چای از یک قاشق چای خوری نعناع و 2 برابر همین مقدار زنجبیل تهیه می شود.

چای کاسنی : چای کاسنی بر دستگاه گوارش و کبد تاثیرات مثبت زیادی می گذارد. در رفع نفخ ، سوءهاضمه و مشکلات معده بسیار موثر است. این چای گیاهی از 4 گرم ریشه ی این گیاه در 150 میلی لیتر آب جوشیده تهیه و دم کرده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر از حساسیت خاصی رنج می برید این گیاه را استفاده نکنید.

چای جینسینگ : ریشه این گیاه در تقویت حافظه بسیار موثر است و این تاثیر گذاری را مدیون جینسنوسید موجود در ریشه ی گیاه است. 3 گرم ریشه ی این گیاه در 500 میلی لیتر آب به صورت جوشانده تاثیری فوق العاده در تقویت حافظه و هوش دارد.

در مصرف این چای گیاهی نباید زیاده روی کرد هم چنین به زنان شیرده و کودکان مصرف این چای توصیه نمی شود.

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/29/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%86%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment