Sunday, April 23, 2017

بررسی تبلت لنوو Yoga Book Windows

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/lenovo-yogabook.jpg
تبلت لنوو Yoga Book Windows را می توان یکی از جدیدترین محصولات این شرکت دانست که با 64 گیگابایت حافظه و 4 گیگابایت رم روانه ی بازار شده است. اگر بخواهیم نیم نگاهی به این محصول لنوو داشته باشیم در ابتدا طراحی منحصر به فرد آن است که بسیار جلب توجه می کند. این طراحی با ضخامت 9.6 میلی متری تبلتی بسیار ظریف و زیبا را در اختیار قرار می دهد که به خوبی می تواند جایگزین دستگاه های دیجیتال شما شود و نیاز هایتان را براورده سازد.
تبلت لنوو Yoga Book Windows نیز در دسته ی تبلت های هیبریدی قرار می گیرد و با چرخش 360 درجه ای صفحه نمایش می تواند در حالت های مختلف قرار بگیرد. ابعاد تبلت در حدود 256.5 و 170.6 میلی متر است و وزنی در حدود 690 گرم دارد.

صفحه نمایش 10.1 اینچی با وضوح تصویر Full HD و نسبت تصویر 16 به 10 تصاویر فوق العاده ای را ارائه می دهد.

امکان جالبی که صفحه کلید تخت تبلت لنوو Yoga Book Windows به شما می دهد این است که می توانید با قرار دادن کاغذ بر روی آن و با استفاده از قلم مخصوص تبلت به طراحی بپردازید و همزمان آن را بر روی صفحه ی نمایشگر داشته باشید.

در ادامه ، در خصوص سیستم های سخت افزاری Yoga Book ، سیستم عامل ، دوربین و دیگر جوانب تبلت لنوو Yoga Book Windows بحث خواهیم کرد.

نقد و بررسی تبلت لنوو Yoga Book Windows

در یک نگاه کلی به مجموعه ی کالا های دیجیتال از شرکت های مختلف و بزرگ دنیا دریافت خواهید کرد که تنوع و گوناگونی این محصولات بسیار چشم گیر است و به نوعی هر محصول با ارائه ی ویژگی های خاصی می تواند قسمتی از بازار رقابت را از آن خود کند. این تبلت لنوو نیز می تواند با ویژگی های منحصر به فرد خود مدت ها در این رقابت پیروز باشد.

تبلت لنوو Yoga Book Windows در واقع ترکیبی از تبلت و لپ تاپ است که ارتقا یافته ی محصولات پیشین است. جالب است بدانید که این تبلت نسخه ی اندرویدی نیز دارد.تبلت لنوو Yoga Book Windows

طراحی و ساخت

در نگاه اول شاید به نظر برسد که با یک لپ تاپ مواجه شده اید اما چرخش 360 درجه ای صفحه نمایش به شما این امکان را می دهد که با خم کردن کامل صفحه نمایش از دستگاه خود به عنوان تبلت استفاده نمایید. از دیگر ویژگی هایی که برای صفحه کلید در نظر گرفته شده ، استفاده از آن به عنوان پایه تبلت می باشد که در هنگام تماشای فیلم یا خواندن کتاب بسیار به کار می آید.

جنس به کار رفته در طراحی این تبلت فلز می باشد که آن را بسیار خوش دست می کند و با کیفیتی که دارد اثر انگشت و لک ، کمتر بر روی بدنه ی این دستگاه باقی می ماند.

با توجه به ابعاد این تبلت و هم چنین هیبریدی بودن آن تبلت لنوو Yoga Book Windows هرگز در دسته ی تبلت های ضخیم و یا سنگین قرار نمی گیرد. این تبلت با ضخامت 9.6 میلی متر و وزن 690 گرم نه آن قدر کوچک است که نتوان چیزی بر روی آن رسم کرد و نه آن قدر بزرگ و سنگین که در حمل و جابجایی مشکل آفرین باشد.

شرکت لنوو این محصول را از جنس فلز تولید کرده که بسیار خوش‌دست و باکیفیت است. همچنین استفاده از این جنس بدنه در Yoga Book سبب شده تا لک و اثرانگشت بسیار کمی بر سطح قاب پشتی آن برجای بماند. به‌عنوان یک تبلت هیبریدی 10 اینچی، محصول جدید لنوو هرگز دستگاه سنگین یا ضخیمی به‌حساب نمی‌آید. این دستگاه دارای 9.6 میلی‌متر ضخامت است و وزن آن به 690 گرم می‌رسد. از نظر ابعاد نیز نه‌چندان کوچک است که نتوان بر روی آن چیزی تایپ کرد و نه آن‌قدر بزرگ است که در حمل و جابه‌جایی آن با مشکل مواجه شوید.تبلت لنوو Yoga Book Windows

با فشردن کلید پاور که در سمت چپ تبلت واقع شده است صفحه نمایش و صفحه کلید هر دو با هم روشن می شوند. در کنار پاور کلید های به هم چسبیده ی کم و زیاد کردن صدا قرار دارد که به این وسیله کنترل می شوند. جک صدا و اسپیکر هم در همین محل قرار گرفته اند تا لبه ی سمت چپ این تبلت را به  شلوغ ترین حالت ممکن تبدیل کند. البته در طرف دیگر و سمت راست هم اوضاع چندان تفاوتی نمی کند چرا که در آن قسمت شاهد شیار سیم کارت ، پورت microHDMI و پورت microUSB هستیم.تبلت لنوو Yoga Book Windows

از ویژگی های جالب این تبلت صفحه کلید تخت آن است که با فشردن هر کلید آن ویبره ی کوتاهی را احساس خواهید کرد و البته به شما این اجازه را می دهد که با قرار دادن صفحه کاغذی تخت و با استفاده از قلم موجود در بسته بندی این تبلت به طراحی مدل های مختلف و ترسیم اشکال گوناگون بپردازید ، در حالی که این طراحی ها به طور همزمان بر روی صفحه نمایش نیز ظاهر می شوند. تکنولوژی به کار رفته در قلم این تبلت بسیار جالب توجه است. نوشتن و طراحی با آن حس به دست گرفتن قلم واقعی را تداعی می کند و شما می توانید با وارد کردن اندک فشاری به آن خطور ضخیم تر و یا پر رنگ تری را رسم کنید. گفتنی است که این قلم تنها برای تبلت‌های Yoga Book 10 اینچی لنوو طراحی شده و با تبلت‌های دیگر سازگاری ندارد.تبلت لنوو Yoga Book Windows

نکته ی مهمی که لازم به ذکر است لولا های این تبلت است که با قابلیت چرخش کامل امکان استفاده در شرایط و زوایای مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهد.تبلت لنوو Yoga Book Windows

نقطه ضعفی که می توان به این محصول وارد دانست ، پایداری صفحه نمایش در زمانی است که از تبلت به عنوان لپ تاپ استفاده می شود به نحوی که در هنگام استفاده از تبلت لنوو Yoga Book Windows در حالت لپ تاپ با لمس صفحه نمایش شاهد حرکت و عدم تعادل آن خواهیم بود. قطعا می توان گفت که این تبلت در بین تبلت های میان رده با رقیبان خود کار سختی را برای پیش گرفتن ندارد و گزینه ی بسیار مناسبی برای تهیه و خرید می باشد.

نمایشگر

نمایشگر این دستگاه 10.1 اینچ می باشد و از حساسیت لمسی بالایی برخوردار است. با استفاده از فناوری IPS و رزولوشن 1920 در 1280 در حالت Full HD این دستگاه مشکلی برای ارائه ی تصاویر در انواع شرایط نوری و زاویه ای ندارد.تبلت لنوو Yoga Book Windows

سخت‌ افزار و سیستم‌ عامل

پردازنده ی اینتل اتم X5-Z8550 به همراه 4 گیگابایت حافظه ی رم سخت افزار اصلی این تبلت را تشکیل می دهند. با این میزان از سخت افزار تبلت لنوو Yoga Book Windows مشکل خاصی در انجام اکثر کار های روتین ویندوز ندارد. این سخت افزار توسط سیستم عامل ویندوز 10 پرو ارائه شده است که نسخه ای پیشرفته تر در این زمینه می باشد که برنامه های بسیار جالبی را برای کاربران به همراه دارد. این سیستم عامل در یوگابوک عملکرد بسیار خوبی دارد همچنین با این سیستم‌ عامل می‌ توانید بازی‌ هایی همچون «Candy Crush Soda Saga» و «Country Escape» را بدون هیچ‌ گونه وقفه یا مشکلی انجام دهید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی تبلت لنوو مدل IdeaPad Miix 310 [/fruitful_dbox]

حافظه ی 64 گیگابایت هر چند میزان قابل قبولی است اما می توان با یک کارت میکرو اس دی آن را تا 128 گیگابایت ارتقا داد.

باتری

باتری تبلت لنوو Yoga Book Windows نقطه ی قوتی برای این تبلت محسوب می شود که با ظرفیت 8500 میلی آمپر ساعتی خود عملکرد قدرتمندی را ارائه می دهد. این تبلت در انجام کارهای مختلف می تواند 15 ساعت و در حالت آماده باش در حدود 70 روز شارژ نگه می دارد. باتری لیتیم پلیمری این تبلت بی شک نقطه ی قوت آن به شمار می رود.تبلت لنوو Yoga Book Windows

دوربین

در ساخت تبلت های هیبریدی برای بخش دوربین آن ها ، بیشتر به نحوه ی ساخت دوربین لپ تاپ ها توجه شده است و لازم دیده نشده تا کیفیت بالایی را برای دوربین ها در نظر بگیرند. با این حال دو دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی برای این یوگابوک در نظر گرفته شده که تصاویر با کیفیتی را ثبت می کند.

بر خلاف عرفی که در قرار گیری دوربین بر روی قاب پشتی تبلت ها برقرار است. سنسور دوربین در این تبلت بر روی لبه ی بالایی گوشه سمت راست صفحه کلید واقع شده است که برای استفاده از آن باید تبلت را به طور 360 درجه و کامل بچرخانید. از سنسور دوم که در بالای نمایشگر است می توانید برای سلفی و انجام مکالمات تصویری استفاده کنید.تبلت لنوو Yoga Book Windows

جمع‌بندی

این محصول سبک و خوش دست بی شک می تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که کمی بیشتر از کار های معمولی از تبلتشان انتظار دارند.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/23/%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-yoga-book-windows/

No comments:

Post a Comment