Sunday, April 23, 2017

بررسی دلایل تصویر ندادن سیستم

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/tasvir-nadadan-System.jpg
در برخی از مواقع که شما اقدام به تعویض یک قطعه و یا به روز رسانی سیستم خود می کنید یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود تصویر ندادن سیستم است . این مشکل دارای دلایل مختلفی می باشد که به بررسی و ارائه راهکار هایی برای حل آن ها می پردازیم تا در صورت بروز چنین مشکلاتی برای سیستم به راحتی بتوانید علت آن رابیابید و به رفع آن بپردازید .

مشکل تصویر ندادن سیستم به این گونه می باشد که شما کلید پاور سیستم را فشار می دهید و کیس راه اندازی می شود اما تصویری در مانیتوردریافت نمی کنید بروز این مشکل به هیچ عنوان نرم افزاری نمی باشد و دراکثرمواقع به دلیل بروز مشکلاتی در سخت افزار سیستم ایجاد می شود .

وقتی با مشکل تصویر ندادن سیستم رو به رو شدید اولین اقدامی که برای رفع آن باید انجام دهید ، بررسی کابل VGA  که آبی رنگ است می باشد که یک سر این کابل به پشت مانیتور وصل است و سر دیگر آن در پشت کیس به کارت گرافیک متصل می شود . برای بررسی این کابل باید یک بار کابل را جدا و دوباره متصل کنید .

اگر این روش را چک کردید و جوابی دریافت نکردید بهتر است مواردی دیگری که در ادامه ی همین مطلب به آن می پردازیم را مورد بررسی قرار دهید .

تصویر ندادن سیستمدر این مرحله به بررسی یک به یک سخت افزار های داخل کیس می پردازیم توجه داشته باشید که اگر اطلاعات کافی در مورد سخت افزار ندارید هرگز دست به این کار نزنید و آن را به دست متخصص بسپارید زیرا اگر یک قطعه را از جای خود در بیاورید و نتوانید به درستی آن را در جای خود قرار دهید امکان دارد صدمه های جدی ای به سیستم وارد کنید حتی تا جایی که برخی از قطعات داخل کیس شما بسوزد .

اولین قطعه ای که برای تصویر ندادن سیستم باید مورد بررسی قرار دهید منبع تغذیه ی سیستم می باشد برای این کار کابل پاور را جدا کنید سپس درب کیس را باز کنید کابل پاور داخلی را جدا کنید دوباره متصل نمایید توجه داشت باشید که طریقه ی درآوردن این کابل به این گونه است که ابتدا آن را مقداری به داخل فشار می دهید تا پین آن آزاد شود سپس بیرون بکشید .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : ۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر  [/fruitful_dbox]

سپس پس از جا زدن پاور یک بار سیستم را روشن کنید تا ببینید مشکل تصویر ندادن سیستم حل شده است یا خیر در این مرحله پس از روشن کردن سیستم باید صدای بوق مادربرد یه گوشتان بخورد این یعنی مشکل از مادربرد نیست اما اگر این صدا را دریافت نکردید یعنی مادربرد شما دچار مشکل شده است .

برخی از ویژگی های خرابی قطعات مختلف و علائم آن ها :

  • خرابی رم : ارور صفحه آبی

  • خرابی گرافیک : قطع و وصل شدن تصویر پس از هر بار روشن و خاموش کردن

  • سوختن گرافیک ( بوی سوختگی از داخل کیس ) : تصویر ندادن سیستم به طور کامل


تذکر مهم : توجه داشته باشید که تمامی این نکاتی که ما اشاره کردیم تنها برای عیب یابی سیستم شما می باشد و اگر شما در بررسی سخت افزاری قطعات کامپیوتر مهارت لازم را ندارید به هیچ عنوان دست به تعمیر آن نزنید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/23/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85/

No comments:

Post a Comment