Saturday, April 22, 2017

بررسی مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/ASUS-Z97-K.jpg
بدون شک ایسوس را می توان از بهترین کمپانی ها در زمینه ی طراحی و تولید قطعات سخت افزاری دانست و به نوعی می توان بر این موضوع اذعان داشت که در بازار ایران پر فروش ترین محصول مربوط به همین ایسوس است. یکی از جدید ترین مادربرد های تولید شده توسط این کمپانی مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K می باشد که مانند سایر قطعات تولیدی این کمپانی از دوام کیفیتی بالایی برخوردار است به نحوی که در مدت زمان طولانی افت کیفیت کمی را حادث می شود.

مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K همانند دیگر مادربرد های نسل نهم ایسوس برای گرفتن گواهی تایید کیفیت و استاندارد در مجموع 7000 ساعت تست های گوناگون را گذرانده اند. این تست ها در شرایط گوناگون پردازشی و هم چنین شرایط مختلف محیطی نظیر رطوبت بالا ، هوای خشک ، شوک دمایی ، تست ایمنی ، تاثیر مایع حاوی یون و ... توسط متخصصان ایسوس صورت پذیرفته است تا خیال خریدار از بابت کیفیت و دوام محصول راحت باشد.مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K

مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K با پشتیبانی از پردازنده های نسل 4 و 5 اینتل درتمام سری های i توان پردازشی مناسبی را ارائه می دهد هم چنین پشتیبانی کننده ی پنتیوم و سلرون و هم چنین سوکت 1150 می باشد.

از 32 گیگابات رم دو کاناله تا فرکانس 3200 مگاهرتز را پشتیبانی می کند. هم چنین برای کارت گرافیک دو اسلات PCI Express 3.0 و PCI Express 2.0 در نظر گرفته شده است. این مادربرد هم چنین مجهز به فناوری CrossFireX برای به اشتراک گذاری کارت های گرافیک AMD/Radeon می باشد.

4 پورت USB3.0 در پنل پشتی و 2 پورت USB3.0 روی برد اصلی دیده می شود که علاوه بر این پورت ها رابط SATA 6Gb/s و رابط M.2 10 Gb/s نیز بر روی این مادربرد وجود دارد. پورت های موس و کیبورد و پورت های خروجی تصویر VGA-DVI-HDMI نیز در پنل پشتی مادربرد قرار دارد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی و طبقه بندی انواع کیس ها [/fruitful_dbox]

مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K از پیکربندی RAID به منظور ذخیره سازی بیشتر و ایمن تر پشتیبانی می کند و با تکنولوژی 5X Protection از سیستم شما محافظت می کند.

این مادربرد به فناوری Ai Charger تجهیز شده که وسایل را حتی در حالت خاموشی سیستم شارژ می نماید و با فناوری Ai Suite 3 که این مادربرد از آن پشتیبانی می کند می توان با اورکلاک کردن به تمامی امکانات مادربرد دست یافت.

مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K توانایی پخش همزمان تصویر بر روی 3 نمایشگر را دارد و با سازگاری کامل با ویندوز 8 خروجی تصویر 4K را عرضه می کند.مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K

مدار رگولاتور دیجیتال، یک استاندارد جدید در مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K

فناوری ASUS DIGI+VRM به همراه مشخصه های Intel VRD12 به کار رفته در پردازنده های این شرکت نحوه ی عملکرد را بهینه می سازد و به بهترین شکل توان مصرفی را تامین می کند. بر روی مادر برد یک پردازنده ی میکرو دیجیتال قرار دارد که قابل برنامه ریزی می باشد. این تکنولوژی ها همراه با تکنولوژی دیگری به نام EPU بالاترین بازده ممکن را در توان مصرفی پردازنده و مادربرد را ارائه می کند.

محافظت از رم در مقابل جریانات اضافی

مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K از و دیگر مادربرد های این سری ، سوی شرکت ایسوس ، مجهز به فیوز هایی جهت محافظت از حافظه های رم و هم چنین اسلات های توسعه در برابر جریانات اضافی شده اند.

خازن هایی با کیفیت بالا

خازن های این مادربرد از نوع حالت جامد 5K hrs هستند که ساخت کشور ژاپن می باشند. تست این خازن ها در دمایی کم تر از 105 درجه سلسیوس صورت گرفته است که به این وسیله طول عمر و دوام آن ها تایید می شود. در خازن های معمولی طول عمری معادل 2000 ساعت در نظر می گیرند و این در حالی است که برای خازن های این مادربرد رقم 5000 ساعت را در نظر گرفته اند.

پورت های ضد زنگ

پورت های ورودی و خروجی این مادربرد در پشت آن و در مجاورت فضای خارجی واقع است. جنس آن استیل و با پوششی ضد خوردگی از کرومیوم اکسید 3 برابر دوام بیشتر را به همراه دارد. در آزمایش هایی به جهت بررسی میزان طول عمر این قطعات ، آن ها را با شرایط رطوبت آب نمک مورد تست قرار داده اند که تا 72 ساعت ثبت شد. این در حالی است که مدل های معمولی در حدود 24 ساعت در این شرایط دوام آورده اند.

محافظت از اجزای مادربرد در برابر تخلیه بار الکترواستاتیک

یکی از آسیب هایی که کامپیوتر را تهدید می کند زمانی است که رابطی خارجی را به مادربرد متصل کرده باشید، پس از جدا سازی امکان تخلیه ی بار های الکتریسیته ی ساکن بسیار بالاست که همین امر موج آسیب دیدن کامپیوتر می شود. در این مادربرد با به کارگیری محافظ ESD با از بین بردن یا کنترل ولتاژ و جریان اضافی از قطعات مادربرد محافظت می گردد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/22/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-asus-z97-k/

No comments:

Post a Comment