Saturday, April 29, 2017

برخی از قطعات کاربردی لپ تاپ

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/qataat-karbirdi-laptop.jpg
هر لپ تاپی، از لپ تاپ های قوی رومیزی گرفته تا لپ تاپ های سبک و کوچک، مجهز به شبکه وایرلس هستند.استاندارد شبکه های بی سیمی که در کافی شاپ ها و فرودگاه ها استفاده می شود 802.11g است ، خبر خوب این است که شما لپ تاپی پیدا نمی کنید که مدل 802.11b/g را ساپورت نکند(802.11b مدل قدیمی و کند تر شبکه های بی سیم است که این روزها زیاد استفاده نمی شود)و خبر بد این است که با وجود اینکه مدل 802.11n  کم خطا تر از شبکه ی بی سیم است ، با سرعت زیادی در حال جایگزینی با مدل قبلی است. اما تمامی لپ تاپ هایی که امروزه به فروش می رسند مجهز به این استاندارد نیستند. اگر می خواهید در آینده به مشکلی بر نخورید یا در صورتی که مودم وای فای شما در حال حاضر 802.11n است، بهتر است لپ تاپی مجهز به شبکه بی سیم 802.11n که یکی از بهترین قطعات کاربردی لپ تاپ می باشد را بگیرید.

خوشبختانه لپ تاپ های مجهز به 802.11n می توانند به شبکه های بی سیم 802.11g هم متصل شوند و همچنین هات اسپات های 802.11n اجازه ی اتصال دستگاه های 802.11g را نیز می دهند اما سرعت اتصال شما کمتر خواهد بود.

قطعات کاربردی لپ تاپاگر می خواهید لپ تاپ تان را به یک شبکه ی سیمی متصل کنید مطمئن شوید که لپ تاپ شما پورت Ethernet داشته باشد. اگرچه اکثرا این پورت را دارند که یکی از قطعات کاربردی لپ تاپ محسوب می شود ولی بعضی از لپ تاپ ها ندارند.سرعت استاندارد Ethernet گیگابیت است اما بعضی از لپ تاپ ها سرعت کمتری دارند(محدود به ۱۰۰ مگابیت در ثانیه) که مساله مهمی نیست. مگر اینکه بخواهید فایل های زیاد و حجیمی را منتقل کنید که در این صورت نیاز به سرعت گیگابیتی دارید و باید مطمئن باشید که به یک شبکه گیگابیتی هم متصل هستید.

خیلی از لپ تاپ ها مجهز به بلوتوث نیز هستند که برای ماوس ، کیبورد و هدست های بی سیم یا برای همگام سازس مخاطبین و اطلاعات تقویم گوشی های موبایل مفیداند.

اگر می خواهید به اینترنت متصل باشید و اطراف شما وای فای نیست نیاز به یک شبکه ی بی سیم سیم کارتی دارید. شما می توانید به صورت مجزا چنین دستگاهی را تهیه کنید اما خیلی از لپ تاپ ها قابلیت اتصال با استفاده از سیم کارت را دارند. کافیست یک سیم کارت(برای مثالAT&T،Sprint  یا Verizon) روی لپ تاپتان قرار دهید و یک بسته ی اینترنت فعال کنید. اگر زیاد با لپ تاپتان سفر می کنید این می تواند گزینه ی مناسبی باشد. برخی از لپ تاپ ها به همراه سیم کارت و بسته های اینترنتی عرضه می شوند که البته زیاد توصیه نمی شوند چون مقرون به صرفه نیست.

دیسک گردان نوری یکی از قطعات کاربردی لپ تاپ

تمام لپ تاپ های چند منظوره و رومیزی دیسک گردان نوری دارند که در حالی که اکثر لپ تاپ های کوچک دیسک گردان به عنوان یکی از قطعات کاربردی لپ تاپ ندارند. امروزه تمامی دیسک گردان ها قابلیت خواندن و نوشتن DVD را دارند. برخی از لپ تاپ ها حتی Blue-ray خوان(یا قابلیت اضافه کردن Blue-ray خوان را دارند) که به این معناست که شما می توانید با استفاده از آن فیلم های باکیفیتی ببینید. رایترهای Blue-ray که قابلیت رایت روی CD و DVD را علاوه بر دیسک های بلوری دارند معمولا طرف دار ندارند به این دلیل که قیمت لپ تاپ را بالا می برند. زیاد توجهی به کیفیت رایت دیسک های نوری(مثلا 8x) نداشته باشید مگر اینکه بخواهید دیسک های زیادی را رایت کنید.

قطعات کاربردی لپ تاپاگر نرم افزار یا فیلمی دارید که روی DVD یا CD است می توانید یک DVD رام خارجی تهیه کنید و آن را به لپ تاپتان متصل کنید. نیازی نیست که یک دیسک گردان از کارخانه ی تولیدی لپ تاپتان بگیرید. قیمت DVD رام های خارجی بین ۴۰ تا ۶۰ دلار یا کمتر است. سعی کنید DVD رامی با قابلیت Bus-powered بگیرید تا میزان برق مورد نیاز را از پورت usb بگیرد تا نیازی به آداپتور مجزا نداشته باشید.

فضای ذخیره سازی

هارد دیسک یک لپ تاپ که یکی ازقطعات کاربردی لپ تاپ محسوب می شود به اندازی یک کامپیوتر رومیزی با ارزش است. لپ تاپ های سبک و کوچک معمولا فضای بیشتر از ۲۵۰ گیگابایت ندارند در حالی که لپ تاپ های چندمنظوره و رومیزی می توانند ۵۰۰ گیگابایت یا بیشتر حافظه داشته باشند(هارد ۱ ترابایتی هم برای لپ تاپ ها موجود است اما برخی لپ تاپ ها فضایی برای درایو های بزرگتر ندارند). شما اعدادی مانند 4500 rpm، 5400 rpm یا 7200 rmp را روی دیسک های سخت مشاهده خواهید کرد  که نشان دهنده ی سرعت چرخش دیسک در دقیقه است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : با قطعات لپ تاپ خود آشنا شوید ( بخش اول ) [/fruitful_dbox]

معمولا دیسک هایی که سریع تر می چرخند سرعت بالاتری دارند ودر نتیجه سرعت انتقال فایل ها، بازکردن نرم افزارها و بوت کامپیوتر سریع تر خواهد بود. اگر قصد دارید عکس، موسیقی یا فیلم های زیادی(یا بازی های حجیمی) را روی لپ تاپ خود ذخیره کنید تا می توانید هاردی با فضای بیشتر بگیرید.برخی از لپ تاپ های رومیزی دو دیسک سخت دارند دارند.

برخی از مدل های لپ تاپ این امکان را به شما می دهند که به جای دیسک سخت درایو SSD داشته باشید. SSD ها قیمت لپ تاپ(صدها دلار قیمت لپ تاپ را افزایش می دهند) را خیلی بالا می برند و فضای کمتری به شما می دهند اما سرعت و مقاومت بیشتری دارند. برخی SSDها برق کمتری هم مصرف می کنند. این گزینه برای کسانی مناسب است که بازدهی بسیار بالا ودرایوی با عمر طولانی می خواهند اما باید مبلغ بسیار زیادی را برای فضای کمی بپردازند. اگر از لحاظ هزینه ای مشکلی ندارید پیشنهاد میکنم از به عنوان یکی از قطعات کاربردی لپ تاپ استفاده نمایید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/29/%d8%a8%d8%b1%d8%ae%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/

No comments:

Post a Comment