Sunday, April 30, 2017

معرفی درختچه ی آکوبا و روش نگداری آن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/aucuba.jpg
امروز می خواهیم در این مقاله درختچه ی آکوبا را به شما معرفی کنیم . آکوبا یک درختچه ی همیشه سبز می باشد که بومی شرق آسیا است و جز دسته ی بنسای ها دسته بندی می شود . درختچه ی آکوبا جز گونه ی گیاهان مقاوم به کم آبی و مقاوم به سرما می باشد که هم در آپارتمان به عنوان یک گیاه آپارتمانی قابل نگهداری است و م در محیط بیرون که اگر در محیط بیرون باشد اکسیژن بیشتر و بهتری به جهت رشد مناسب به گیاه می رسد .

جالب است بدانید که برگ های جوان و تازه ی درختچه ی آکوبا قابل خوردن است و شما می توانید آن ها را به صورت پخته میل کنید طعم این برگ ها تقریبا به اسفناج نزدیک است .

درختچه ی آکوبابرخی از مهمترین گونه های درختچه ی آکوبا :

  • Crassifolia

  • Crotonifolia

  • Nana

  • Longifolia


توجه داشته باشید که رشد و پرورش این گیاه در مناطق گرمسیری مانند جنوب کشور به هیچ عنوان مناسب نیست و باعث از بین رفن گیاه می شود .

در ادامه به معرفی برخی از نیاز های طبیعی درختچه ی آکوبا می پردازیم .

آبیاری

درختچه ی آکوبا در برابر کم آبی جز مقاومترین گیاهان می باشد همچنین از آبیاری زیاد هم لذت نمی برد میزان آب مورد نیاز ان باید همیشه به اندازه باشد . برگ های این گیاه بسیار براق و چرمی مانند هستند ک آب ب سختی از آن تبخیر می شود به همین دلیل در برابر کم آبی بسیار مقاوم می باشد .

توجه داشته باشید که هترین زمان برای آبیاری این گیاه صبح زود می باشد بهترین راه برای متوجه شدن زمان آبیاری این درختچه این است که هر گه خاک گیاه کاملا خشک شد باید آن را ابیاری کنید توجه داشته باشید که این آبیاری باید طبق برنامه ی منظم باشد .

نور

این گیاه علاقه ی زیادی به نور آفتاب ندارد و زیرا نور آفتاب باعث سوختگی برگ های زیبای ان ها می شود . بهترن مکان برای کاشت درختچه ی آکوبا در محیط بیرون در نقطه ای سایه و کور زیر شاخ و بگ درختان می باشد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : با درختچه ی بنسای ، طبیعت را به خانه ات بیاور [/fruitful_dbox]

دما

گیاه آکوبا یک گیاه همیشه سبز می باشد که در برابر سرما بسیار مقاوم است و تا دمای شانزده درجه ی سانتی گراد را تحمل می کند و دچار یخ زدگی نمی شود اما اگر در فصل سرما دما بیش از حد مجاز سرد شد برای نگهداری بتر از این گیاه سعی کنید با پلاستیک به خوبی آن را بپوشانید تا دچار سرما زدگی نشود .

تغذیه

یکی از ویژگی های جالبی که این بنسای دارد این است ک در بدترین خاک ممکن از لحاظ تغذیه هم سالم باقی می ماند اما رشد قابل توجهی ندارد اگر می خواهید این گیاه به خوبی رشد کند در فصل زمستان کود مناسب را به آن برسانید تا مواد مغذی لازم تا فصل بهار جذب آن شود و شروع به رشد کند .

خاک

pH مناسب خاک برای این گیاه تقریبا خنثی یا به میزان بسیار اندک اسیدی بسیار لذت بخش می باشد مچنین خاک این گیا باید بیار سبک باشد اگرچه در برابر خاک های سنگین هم بسیار مقاوم است ولی برای رشد بهتر باید برای ان از خاک سبک استفاده نمایید .

جابجایی درخت

بهترین زمان برای ج به جا کردن درختچه ای بنسای در اوایل بهار و اوار تابستان که هوا اندکی خنک می باشد ، است . برای ان کار ابتدا چال ی مناسب را حفر کنید و با احتیاط کامل درخچه را از ریشه در بیاورید و به آرامی و با نهایت دقت در چاله ی جدیدی که حفر کرده اید قرار دهید و خاک و کود مناسب را به پای آن بریزید .

درختچه ی آکوبا تکثیر

درختچه ی آکوبا به صورت نر و ماده می باشد ک در صورت قرار گرفتم ا ها در کنار م به روش بذر تولید مثل می کنند اما بهترین راه برای پرورش دادن این گیاه و تکثیر آن روش قلم زدن است ک بهترین زمان برای فلمه زدن در فصل بهار در ماه فروردین می باشد .

نکته ی مهم: بعد از قلمه زدن تا چهار روز به هیچ عنوان به گیاه آب ندهید زیرا باعث پوسیدگی آن می شود بعد از چهار روز مقداری آب به صورت غیر مستقیم از راه ریشه به آن بدهید تا پروسه ی رشد آن آغاز شود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/30/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%da%86%d9%87-%db%8c-%d8%a2%da%a9%d9%88%d8%a8%d8%a7-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%86%da%af%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d9%86/

No comments:

Post a Comment