Monday, April 24, 2017

نگاهی به بازی Mass Effect Andromeda

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/mass-effect-end.jpg
بازی Mass Effect Andromeda پیش از انتشار سطح توقعات کاربران این سری از بازی ها به شدت بالا برده بود. بازی های سری مس افکت همواره در بین بازی های کامپیوتری از طرفداران زیادی برخوردار بوده اند. این حجم از طرفدار به یمن وجود داستان پردازی فوق العاده ، مبارزات جذاب ، روابط عمیق میان کاراکتر های بازی و پایان ها متفاوتی که به تبع تصمیمی که در بازی می گیرید بستگی دارد ، این بازی را دوست دارند. اما بازی Mass Effect Andromeda پس از انتشار نتوانست سطح انتظارات بازیکنان این بازی را براورده کند.

بازی Mass Effect Andromeda قرار بود بزرگ تر و زیبا تر از نسخه های پیشینش باشد. انتشار نسخه ی جدید این بازی علاوه بر خوشحالی علاقمندان به آن ، نگرانی هایی را نیز در پی داشت. این نگرانی ها چندان بی مورد نبود چرا که کارگردان این مجموعه کیسی هادسون از تیم بایوور جدا شده بود و خطر فاصله گرفتن اندرومدا از مس افکت ناراحت کننده به نطر می رسید.بازی Mass Effect Andromeda

600 سال بعد از اپیزود سوم مس افکت، نژاد های باقی مانده در کهکشان راه شیری ، برای یافتن منابع و محیط جدید برای زندگی به اندرومدا سفر می کنند. در ماموریت اندرومدا هر نژاد با سفینه ای به بخشی از سیاره سفر می کند تا منابع مورد نیاز و مناطق مساعد برای زندگی را بیابد. رهبر هر سفینه افرادی با نام Path Finder می باشند.

بازی Mass Effect Andromeda هم مانند تمام سری های مس افکت با داستانی ساده آغاز شده و رفته رفته دچار پیچیدگی می شود که بر جذابیت بازی می افزاید.

مشکلات اندرومدا کم کم ظاهر می شوند

در شروع بازی باید بین دو قلو های اسکات یا سارا رایدر یکی را انتخاب کنید. البته امکان شخصی سازی برای کاراکتر انتخابی و تجهیزات آن موجود می باشد و بازی Mass Effect Andromeda نسبت به سری های قبلی مس افکت پیشرفت های قابل توجهی را در این بخش داشته است. رایدر ها در اصل سربازانی هستند که بازیکنان با تصمیمات خود و به مرور زمان، آن ها را به قهرمانان داستان تبدیل می کنند.

در همین ساخت و پرداخت کاراکتر بازی نخستین مشکل اندرومدا ظاهر می شود. ظاهر و انیمیشن شخصیت ها به هیچ وجه به کیفیت بازی های نسل هشتمی شبیه نیست. صورت ها و حالات کاراکتر ها به شکل بدی غیر طبیعی هستند برای مثال گاهی شاهد خنده ی کاراکتر در شرایط مرگبار و سخت هستیم که واقعا مسخره است.

این مشکل به همین حالات غیر طبیعی ختم نمی شود. گاها حرکت های مضحک چشم و ابرو و لب ها ، حتی در مواقعی حرکات نامعمول بدن کاراکتر ها، همه نشان از پسرفت قدرت انیمیشن سازی بایوور در ساخت بازی Mass Effect Andromeda دارند. حرکت دست یا همان Body Language کاراکتر ها هنگام صحبت کردن اصلا طبیعی نیست و گاهی به مثابه ی مضحکه قرار دادن گیمر می ماند. بروز این مشکلات گرافیکی را شاید بتوان به موتور جدید Frosbite در مس افکت نسبت داد.بازی Mass Effect Andromeda

مشکلات گرافیکی غیر قابل تحمل اندرومدا

سری های اولیه ی مس افکت در بحث روایت داستان در بین بازی های روز دنیا حرف اول را می زنند. این بازی با دیالوگ های بیشتر در چهار حالت در طول بازی و با توجه به میزان انتخاب این حالات، شخصیت شوخ ، جدی ، عصبانی و منطقی ای را برای کاراکتر شما در نظر می گیرد. که می توان آن را نکته ی مثبتی نسبت به سری های قبلی دانست که این امر به لطف دیالوگ های بیشتر در اندرومدا فراهم شده است.

مشکلات گرافیکی این بازی به چند مشکل ساده ختم نمی شود. علاوه بر مواردی که قبلا ذکر شد باگ ها و نواقص دیگری در این بازی وجود دارد که با توجه به آن ها می توان گفت که بایوور در انتشار بازی Mass Effect Andromeda بزرگترین اشتباه را مرتکب شده است. این باگ ها به شکل ظاهر شدن ناگهانی اشیا و افراد و سپس ناپدید شدن آن ها ، راه رفتن مضحک کاراکتر های بازی در برخی از مکان ها و دیگر مشکلات انیمیشنی ظاهر می شوند.بازی Mass Effect Andromeda

از بحث مشکلات گرافیکی این بازی که بگذریم به گیم پلی این بازی خواهیم رسید. این بازی برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است. سبک بازی های مس افکت به شکلی نقش آفرین است که آن را نسبت به دیگر بازی ها متمایز می سازد. در طراحی گیم پلی این بازی محیط های مختلفی طراحی شده اند ، بیابان های خشک بی آب و علف با تشعشعات هسته ای ، سیاره های سبز و مرده ، کوهستان های آتش فشانی ، فضا های سرسبز و فضاهای بسیار دیگری در محیط این بازی مشاهده می شود که برای کشف تمامی آن ها قطعا به بیش از 100 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

نومد (Nomad) خودروی جدید مس افکت است که با آن اکتشاف فضا های جدید را انجام می دهید. کنترل این خودرو بسیار لذت بخش است که البته امکان سفارشی سازی آن مانند سایر بخش های بازی موجود است. امکان انجام ماموریت های جدید در بازی با آیتم های متنوعی که در اندرومدا وجود دارد نیز فراهم آمده است.بازی Mass Effect Andromeda

مبارزات حیرت انگیز در اندرومدا

ماموریت های جانبی ای که پیش تر به آن اشاره شد را شاید بتوان تلاش بایوور دانست برای این که تمام فضاهای گیم پلی توسط کاربر کشف شود و مکانی از قلم نیفتد. چرا که اگر به خاطر داشته باشید گفتیم تلاش زیادی در طراحی این فضا ها انجام شده بود.

پس از انجام چند ماموریت ، واقعا خسته کننده می شوند ، چرا که همگی آن ها تقریبا به طرز خاصی صورت می پذیرد و آن هم به این شکل است که پس از قبول درخواست از سوی شخصی دیگر برای کمک ، به گشتن در محیط می پردازید و پس از یافتن موارد مورد نیاز نزد شخص باز می گردید. انجام این ماموریت ها به اعتبار رایدر در اندرومدا می افزاید.بازی Mass Effect Andromeda

مبارزات در اندرومدا به نهایت تکامل خود نسبت به مس افکت 2 و 3 رسیده است و می توان آن را نقطه قوت بازی Mass Effect Andromeda دانست. مبارزات با سرعت بالاتری انجام می شود و به واسطه ی توانایی بالاتر، دست گیمر در انجام مبارزات بسیار باز تر است. شرایط نبرد در اندرومدا بسته به سطح سختی بازی متفاوت است و اصلا فکر نکنید که با تکیه بر توانایی های رایدر جوان قادر خواهید بود از پس دشمنان بر بیایید. این طور نیست. بلکه این کار باید به صورت گروهی انجام پذیرد. باید بتوانید در هر لحظه محل جای گیری و موقعیت خود و یاران خود را تنظیم کنید تا بتوانید بر دشمنان پیروز شوید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : نقد و بررسی رزیدنت اویل ۷ : BIOHAZARD [/fruitful_dbox]

بازی Mass Effect Andromeda دارای بخش چند نفره نیز می باشد. با این که در مدت زمان زیادی سرگرم کننده است، اما در مقایسه با بازی هایی نظیر Battlefield و Call Of Duty از نظر بازی های چند نفره ، حرفی برای گفتن ندارد. در بازی Mass Effect Andromeda به صورت گروه های چهار نفره به نبرد دشمنان خواهید رفت.

اندرومدا واقعا حامل نام بزرگی است و کوچک ترین ایرادات به زودی بازتاب پیدا می یابد که این امر ایجاب می کند که مدیران بایوور چاسخ گو باشند. مشکلات گرافیکی و انیمیشنی این بازی به زودی از به روز رسانی هایی که ارائه می شود مرتفع می شوند. این بازی به عنوان یک بازی نقش آفرین به عنوان یک بازی پر طرفدار شناخته می شود اما انتظاراتی که از مس افکت و بایوور می رود حتی اجازه ی کوچک ترین اشتباهات را به اندرومدا نمی دهد چه برسد به مشکلاتی که در ابتدا ذکر کردیم.بازی Mass Effect Andromeda

داستان خوب ، مبارزات بی نظیر ، سبک نقش آفرینی بازی و پایان های متفاوت نقاط مثبتی هستند که در نسخه های قبلی مس افکت هم وجود داشتند اما مشکلات گرافیکی این بازی و هم چنین ایرادات انیمیشنی آن ، نابخشودنی است ، طوری که می توان گفت که پروژه ی مس افکت اندرومدا با شکست مواجه شده است.

بازی Mass Effect Andromeda برای کسانی که سری های قبلی مس افکت را بازی نکرده باشند بسیار مهیج خواهد بود و می توانند ساعت های زیادی آن ها را سرگرم کند اما اگر از طرفداران مس افکت هستید ، بازی Mass Effect Andromeda به هیچ وجه انتظارات شما را برطرف نخواهد کرد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/24/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-mass-effect-andromeda/

No comments:

Post a Comment