Thursday, April 20, 2017

خواص درمانی و نکات جالب درباره مرکبات

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/04/khavase-morakabat-1.jpg
مرکبات شامل میوه های پرتقال، لیموترش، لیموشیرین، گریپ فروت، نارنگی و دارابی (پومیلو) می شود. میوه های متنوع و گوناگون موجود در گروه مرکبات نه تنها خوشمزه و نیرو بخش هستند، بلکه به عنوان غذای کامل نیز معرفی می شوند. زیرا حاوی موادی به نام فلاونوئید هستند که احتمالا خواص ضد سرطانی دارند.

میزان ویتامین C در مرکبات زیاد است و منبع خوبی از فلیت و تیامین به شمار می روند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است و از بدن در برابر حمله رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین برای تولید کلاژن که به التیام زخم کمک می کند، ویتامین  Cمورد نیاز است. این ویتامین کمک می کند که رگ های خونی، تاندون ها، لیگامنت ها و استخوان ها در کنار هم قرار گیرند. برای تقسیم سلولی و ساخت DNA حضور فلیت، ضروری است. تیامین نیز ویتامین B می باشد که نقش اساسی در متابولیسم دارد.

دنیای شگفت انگیز مرکبات

مرکبات

گر چه پرتقال محبوب ترین نوع از مرکبات است، اما گونه های بی نظیر دیگری از مرکبات نیز وجود دارد که ممکن است اسم آن ها را هم نشنیده باشید. چیز جدیدی امتحان کنید!

پرتقال کارا کارا - نوعی پرتقال است که ظاهر آن کاملا شبیه به پرتقال های معمولی بوده اما داخل آن مایل به رنگ صورتی خاصی است. پرتقال های کارا کارا خیلی شیرین هستند و مزه تندی از کرنبری دارند.

پرتقال خونی – کوچک تر از پرتقال معمولی است. پرتقال خونی نام خود را از رنگ قرمز مایل به زرشکی داخل خود می گیرد. پرتقال های خونی مزه تند پرتقال را همراه با مزه تمشک تازه دارند.

پومیلو- بزرگترین میوه در گروه مرکبات بوده و بسیار شبیه به گریپ فروت می باشد. پوست پومیلو ضخیم بوده و به رنگ زرد تا سبز می باشد. رنگ داخل آن از سفید تا صورتی پررنگ متغیر است. پومیلو، شیرین تر از گریپ فروت بوده و نسبت به آن اسید کمتری دارد.

نارنگی مینیولا- ترکیبی از گریپ فروت و نارنگی است. این میوه طعم ترکیبی شیرین و ترش را با هم دارد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی انگور و انواع مختلف آن [/fruitful_dbox]

آیا می دانستید؟

ویتامین C موجود در مرکبات، جذب آهن را در خون به شدت افزایش می دهد. ویتامین C به آهن موجود در دستگاه گوارش چسبیده و کمپلکس ویتامین C - آهن با هم جذب می شوند.

نکات مفید

مرکبات را می توان به مدت یک هفته در دمای اتاق نگهداری کرد به شرطی که تا آن زمان مصرف شود. در غیر این صورت به مدت 6 تا 8 هفته در سردخانه قابل نگهداری است.

مقداری آب لیمو ترش روی برش های میوه بچکانید تا از سیاه شدن سریع آن ها در مجاورت هوا جلوگیری کنید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/04/20/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%88-%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%aa/

No comments:

Post a Comment